Tuesday, May 24, 2011

12 MEI....

Dalam kesibukan aku menjalani kehidupan seharian...hingga terlupa dan leka mencoretkan sesuatu....nak tau sesuatu???? 12 Mei....bagiku tarikh yang cukup bermakna...mungkin bagi orang lain biasa saja...tapi bagiku....titik permulaan ku rasakan diriku dihargai...sebagai seorang manusia yang memberikan khidmat dengan tulus ikhls...hanya untuk pesakit-pesakitku.... 12 Mei adalah sambutan Hari Jururawat Sedunia....tiba2 terngiang2 dekat telinga ni,Madam Patmani menyebut Florence Nitingle (tak tau betul ke tak ejaan),pengasas kepada wujudnya Jururawat..... wlaupun pada hakikatnya aku pun tau,masih ada yang dahulu dari itu...'ibu'...sebab tu hari ibu pun pada bulan yang sama.... aku harap sangat...pada sesiapa yang bergelar Jururawat,berbanggalah kerana anda adalah Jururawat....sentiasa berikan khidmat yang terbaik,tulus,ikhlas dan saksama...tidak mengira pngkat,agama dan budaya...berbaktilah pada masyarakat sebaiknya.... Ikhlas kerana Allah s.a.w......Aku bangga aku adalah Jururawat....

No comments: